Aktuality

16.11.2017

V právě vycházejícím čísle 5 Československé psychologie

čtenář nalezne tři empirické studie: cílem první z nich bylo syste­maticky ověřit vliv seberegulační intervence zaměřené na cíl (výcvik v dosahování cílů zalo­žený na sociálně-kognitivní teorii seberegulace) na dosahování cíle a seberegulační indexy. Druhá studie se zabývala formami důvěry (sociální a politické) a jejich souvislostmi s postoji k členským (ingroups) a nečlenským (outgroups) skupinám. Třetí studie byla věnována strategiím vyrovnávání se s rakovinou prsu.

14.11.2017

Mgr. Jiří Lukavský, Ph.D. v rámci Týdne vědy a techniky přednesl v pátek 10. 11. 2017

v Akademii věd na Národní třídě v Praze přednášku “Kolik fotografií se vejde do mozku”. Video z přednášky je nyní dostupné online.

2.11.2017

Největší vědecký festival v České republice Týden vědy a techniky Akademie věd ČR

Vás zve na podzimní exkurze, přednášky, výstavy, dokumentární filmy, workshopy a mnohé další aktivity napříč vědeckými obory. Sedmnáctý ročník se uskuteční v termínu 6. - 12. listopadu 2017. Navštivte nás na Dni otevřených dveří v Brně (detail).

2.11.2017

Zveme Vás na přednášku "Jaguláři" ve větvích, konspirace v médiích: Psychologické vysvětlení paranoidního myšlení,

kterou v rámci Týdne vědy a techniky AV ČR přednese Mgr. Miroslav Filip, Ph.D. v literární kavárně knihkupectví Academia Brno ve středu 8.11.2017 od 17:00 hodin.

Více aktualit

The team of Dagmar Strohmeier from the University of Applied Sciences Upper Austria and the team of Lenka Kollerová from the Institute of Psychology AS CR

investigate what promotes or hinders defending victims of bullying. They had a research meeting (June 6-9) and will organize a seminar (June 14).

 

The teams have been applying innovative theoretical approach and advanced statistical techniques on rich data from 20 randomly selected Prague schools. They are conducting analyses that will add to the current knowledge on individual and group factors underlying defending. The teams met in Prague on June 6-9 to work on the theoretical background and the analyses and to coordinate further preparation of the joint study.  The teams collaborate within a project Bullying in schools: When do peers defend their bullied classmates? supported by the Austrian Federal Ministry of Science, Research and Economy and by the Czech Ministry of Education, Youth and Sports (n. 7AMB17AT034).
WTZ-Prague June 2017 
 

Seminar invitation June 14

 

12. 6. 2017