PhDr. Katarína Zvončáková, Ph.D.

PhDr. Katarína Šafárová, Ph.D.

Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.
Veveří 97
602 00 Brno
Tel.: +420 532 290 283
E-mail: zvoncakova@psu.cas.cz

orcid.logo

Odborné zájmy

  • grafomotorické dovednosti
  • poruchy grafomotoriky
  • tvorba diagnostických metod
  • mezioborový výzkum v oblasti grafonomiky

Vzdělání

  • 2019 PhDr. 
    Psychologický ústav, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita
    Obor: Psychologie
  • 2013–2018 Ph.D.
    Psychologický ústav, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita
    Studijní obor: Obecná psychologie
  • 2007–2013 Mgr.
    Psychologický ústav, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita
    Studijní obor: Psychologie (jednooborová)

Výzkumná stáž

  • 05 – 07/2017 University of Essex, Department of Psychology, United Kingdom
    Program: Erasmus + Traineeship

Pracovní kariéra

  • 2022 – dosud: Postdok, Psychologický ústav, AV ČR
  • 2022 – dosud: Odborný asistent, Katedra psychologie, Pedagogická fakulta, MUNI
  • 2016 – 2022: Asistent/Odborný asistent, Ústav společenských věd, Stavební fakulta VUT v Brně
  • 2014 – 2016: Krizový intervent, Linka důvěry STŘED SD

Členství v odborných společnostech a funkce

  • od 2022 Českomoravská psychologická společnost
    Členka Sekce pedagogické psychologie
    Členka Sekce pro testy a testování
  • od 2022 International Graphonomics Society

Pedagogická činnost

  • 2023 – present: přednášející/cvičící – Výzkum v pedagogické praxi, MUNI
  • 2022 – present: cvičící – Vývojová psychologie, MUNI
  • 2013 – 2017: cvičící – Praxe z psychodiagnostiky, MUNI
  • 2015 – 2021: cvičící – Praktikum empirického výzkumu I. a II., MUNI
  • 2019 – 2021: přednášející –Psychology constructs: theory and methodology, MUNI

Projekty

  • 2020 – 2023 TAČR ÉTA
    TL03000287: Software pro pokročilou diagnostiku grafomotorických obtíží
    Člen projektového týmu – postdok, Psychologický ústav, AV ČR
  • 2018 – 2020 GAČR Standardní projekt
    18-16835S: Výzkum pokročilých metod diagnózy a hodnocení vývojové dysgrafie založených na kvantitativní analýze online písma a kresby
    Člen projektového týmu - Odborný pracovník ve výzkumu, Psychologický ústav, FF MUNI

Vybrané publikace

ResearchGate.logo

  • Šafárová, K., Mekyska, J., & Zvončák, V. (2021). Developmental Dysgraphia: A New
    Approach to Diagnosis. The International Journal of Assessment and Evaluation. Common
    Ground Research Networks, 1, 143-160.
    https://doi.org/10.18848/2327-7920/CGP/v28i01/143-160
  • Šafárová, K., Mekyska, J., Zvončák, V., Galáž, Z., Francová, P., Čechová, B., ... & Rosenblum,
    S. (2020). Psychometric Properties of Screening Questionnaires for Children
    With Handwriting Issues. Frontiers in psychology, 10, 2937.
    https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02937
  • Mucha, J., Mekyska, J., Galaz, Z., Faundez-Zanuy, M., Zvoncak, V., Safarova, K., ... &
    Smekal, Z. (2020). Analysis of Various Fractional Order Derivatives Approaches in
    Assessment of Graphomotor Difficulties. IEEE Access, 8, 218234-218244.
    https://doi.org/10.1109/ACCESS.2020.3042591
  • Galaz, Z., Mucha, J., Zvoncak, V., Mekyska, J., Smekal, Z., Safarova, K., ... & Faundez-
    Zanuy, M. (2020). Advanced parametrization of graphomotor difficulties in schoolaged
    children. IEEE Access, 8, 112883-112897.
    https://doi.org/10.1109/ACCESS.2020.3003214
  • Mekyska, J., Galaz, Z., Safarova, K., Zvoncak, V., Mucha, J., Smekal, Z., ... & Faundez-
    Zanuy, M. (2019, October). Computerised assessment of graphomotor difficulties in a
    cohort of school-aged children. In 2019 11th International Congress on Ultra Modern
    Telecommunications and Control Systems and Workshops (ICUMT) (pp. 1-6). IEEE.
    https://doi.org/10.1109/ICUMT48472.2019.8970767
  • Zvoncak, V., Mucha, J., Galaz, Z., Mekyska, J., Safarova, K., Faundez-Zanuy, M., &
    Smekal, Z. (2019, October). Fractional order derivatives evaluation in computerized
    assessment of handwriting difficulties in school-aged children. In 2019 11th International
    Congress on Ultra Modern Telecommunications and Control Systems and
    Workshops (ICUMT) (pp. 1-6). IEEE.
    https://doi.org/10.1109/ICUMT48472.2019.8970811
  • Šafárová, K., Pírko, M., Juřík, V., Pavlica, T., & Németh, O. (2019). Differences between
    young architects’ and non-architects’ aesthetic evaluation of buildings. Frontiers of
    Architectural Research, 8(2), 229-237.
    http://dx.doi.org/10.1016/j.foar.2019.04.001
  • Zvoncak, V., Mekyska, J., Safarova, K., Smekal, Z., & Brezany, P. (2019, May). New
    approach of dysgraphic handwriting analysis based on the tunable Q-Factor wavelet
    transform. In 2019 42nd International Convention on Information and Communication
    Technology, Electronics and Microelectronics (MIPRO) (pp. 289-294). IEEE.
    https://doi.org/10.23919/MIPRO.2019.8756872
  • Zvoncak, V., Mekyska, J., Safarova, K., Galaz, Z., Mucha, J., Kiska, T., ... & Rosenblum, S.
    (2018, November). Effect of stroke-level intra-writer normalization on computerized
    assessment of developmental dysgraphia. In 2018 10th International Congress on
    Ultra Modern Telecommunications and Control Systems and Workshops (ICUMT) (pp.
    1-5). IEEE. http://dx.doi.org/10.1109/ICUMT.2018.8631271